“Wydaj i nie oszalej”. O pisaniu

“Wydaj i nie oszalej” to poradnik skierowany do debiutujących pisarek i pisarzy. Składa się z trzech części: o pisaniu, o redakcji, korekcie, składzie i druku oraz o promocji i prawie.

Część pierwsza – O pisaniu – to rozmowy z:
Anną Szczypczyńską
Kamilą Rowińską
Agnieszką Kowalską-Bojar
Jackiem Kujawą
Aliną Duchnowską
Dianą Dudziak
Katarzyną Mikulską
Klaudyną Maciąg
Agą Szynal
Anną Kosibowicz
Moniką Ligą

Starałam się porozmawiać zarówno z doświadczonymi samowydawczyniami, jak i z twórczynią internetową, która napisanie książki ma dopiero w planach. Moje pytania dotyczą przede wszystkim procesu pisania, momentów zwąpienia we własne siły, sposobów na znalezienie współpracowników.

O co spytałam pisarki?

Ania Szczypczyńska wydaje z wydawcami, ale udzieliła niesamowicie ciekawych wskazówek, jak pisać, budować fabułę i kreować bohaterów.
Kamila Rowińska to trenerka biznesu, właścicielka kilku firm, w tym wydawnictwa. Od lat pisze książki o finansach osobistych, rozwoju w biznesie i motywacji. Ma własne wydawnictwo.
Jacek Kujawa napisał poradnik dla świeżo zdiagnozowanych rodziców, którzy często są w ogromnym szoku po usłyszeniu, że ich dziecko choruje na cukrzycę. Jego książka to projekt charytatywny, wspierający fundację Z cukrzycą na TY.
Diana Dudziak to trenerka fitness, specjalizująca się w treningach dla kobiet w ciąży. Inspiruje do prowadzenia zdrowego trybu życia. Samodzielnie wydała i sprzedała książkę, a teraz pracuje nad serią e-booków o ćwiczeniach w ciąży.
Aga Kowalska-Bojar i Monika Liga zaś to pisarki powieści lekkich, erotycznych i przygodowych. Od lat same z powodzeniem wydają swoje książki, prowadzą ich sprzedaż i kreują siebie jako pisarki w social mediach.
Alina Duchnowska niedawno zadebiutowała powieścią fantasy, a w trym roku ukazuje się drugi tom “Klanu Smoka”. Debiutancka książka Aliny zachwyca i wizualnie, i fabularnie.
Kasia Mikulska to autorka książek dla dzieci. Samodzielnie je wydaje i sprzedaje. Jej książki, choć skierowane do dzieci, ucieszą też rodziców.
Klaudyna Maciąg pisze w sieci od lat. Jest copywriterką, autorką e-booka o transkrypcji, a niedługo w MT Biznes ukaże się jej książka poradnika o pisaniu.
Aga Szynal zadebiutowała powieścią obyczajową “Ja sama”. Prowadzi bookstagram o literaturze kobiecej i wideobloga Kobieta z książkami dla Interii.
Ania Kosibowicz dopiero zastanawia się nad własną książką. W rozmowie z Anią chciałam pokazać, że naturalnym krokiem twrczyni internetowej, która angażuje i tworzy społeczność, jest napisania książki lub e-booka.

Wstęp do tej części napisała Emilia Teofilia Nowak, pisarka i mentorka wspierająca inne pisarki.

Jakie korzyści przyniesie część pierwsza poradnika?

Każdy z moich rozmówców jest na zupełnie innym poziomie budowania własnego biznesu (i wizerunku w sieci). Czytelnik, zamiast jednej perspektywy, zysuje ich aż 11, a licząc wstęp – 12! Jeśli piszecie książki lub chcecie je pisać, ta część jest dla Was.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *